Pàgines

dilluns, 22 de setembre del 2008

SOLITARY MAN. Neil Diamond

La primera vegada que vaig sentir La cançó d’avui va ser en veu de Chris Isaak, a qui vaig descobrir el 1987, quan va publicar el tema Blue Hotel. Solitary Man era el darrer tall d’un àlbum de títol: San Francisco Days. Una versió digníssima. Anys després vaig saber que l’autor del tema era Neil Diamond. És clar, al final tot té un sentit.

Malgrat que els diumenges m’ho prenc amb molta calma mai no acostumo a llevar-me tard. Més o menys cap a les nou. Em dutxo, em veixteixo, menjo una peça de fruita i agafo algun tipus de lectura. Ara mateix llegeixo un llibre de Ryszard Kapuscinski: Un dia més de vida. Per cert, que recomano qualsevol obra d’aquest escriptor polonès.
Surto al carrer i vaig passejant fins al centre de Santa Coloma. A la plaça de la Vila hi ha un bar que es diu Xòcala. És un clàssic a la ciutat. El local en sí no té unes grans dimensions. No obstant això, a l’estiu paren una terrassa ampla amb gran quantitat de taules i parasols. Trio una de les taules i sec. Normalment demano un cafè amb llet. En dies com avui, a la que fa una mica de bon temps, el lloc es va omplint a poc a poc de gent. A uns metres, la canalla juga a futbol i crida. S’ho passen bé. Els vells també apareixen i seuen allà on toca més el sol.
Gairebé mai estic més d’una hora. Pago la meva consumició. M’aixeco i marxo. No gaire lluny. Travesso la plaça en direcció a Can Sisteré, que queda a la part posterior de l’Ajuntament, al costat de la Biblioteca Central. Allà hi ha uns bancs i alguns pins que hi donen ombra. M’hi assec i contiuo amb la lectura. Miro sempre d’acabar el capítol. Vint, trenta, quaranta pàgines més. Quan em sembla, plego veles i torno caminant cap a casa. Creuar la ciutat cap a casa em porta uns vint minuts a pas relaxat. En el trajecte penso en què faré pel dinar. Però avui no m’ha costat molt de temps decidir-me. Un menú senzill. Rissotto i lluç al forn.


Belinda was mine till the time that I found her, holding Jim, loving him. Sue came along loved me strong that's what I thought, me and Sue, that died too. Don't know if I will but until I can find me, girl who will stay and won't play games behind me. I'll be what I am. Solitary man. Solitary man.
I had it to here being where love's a small word, paper ring, part - time thing. I know it's been done having one girl who loves you, right or wrong, weak or strong. Don't know if I will but until I can find me, girl who will stay and won't play games behind me. I'll be what I am. Solitary man. Solitary man.
Don't know if I will but until I can find me, Girl who will stay and won't play games behind me, I'll be what I am. Solitary man. Solitary man. Solitary man...

Belinda fue mía hasta el momento en que la encontré abrazada a Jim, amando a Jim. Entonces llegó Sue, me amó con fuerza, eso es lo que pensé. Tambíen murió lo mío con Sue. No sé si lo conseguiré, pero hasta el momento en que encuentre una chica que permanezca a mi lado y no juegue a mis espaldas, seré lo que soy. Un hombre solitario, un hombre solitario.
Tuvo que ser aquí donde el amor es una pequeña palabra, un anillo de papel, una cuestión de media jornada. Sé que será un hecho el que tenga una chica que me amará, bien o mal, débil o fuerte. No sé si lo conseguiré, pero hasta el momento en que encuentre una chica que permanezca a mi lado y no juegue a mis espaldas, seré lo que soy. Un hombre solitario, un hombre solitario.
No sé si lo conseguiré, pero hasta el momento en que encuentre una chica que permanezca a mi lado y no juegue a mis espaldas, seré lo que soy. Un hombre solitario, un hombre solitario.

(ESCOLTA-LA)