Pàgines

dijous, 5 de juny del 2008

LA PLAYA. Los Planetas

Són les 3.30 a.m. Espero que arribi l’autobús nocturn que em portarà a casa. Estic sol. He deixat els meus amics en algun lloc de la Plaça Reial. L’últim cop que els vaig veure sortíem del Sidecar. Em sembla que volien entrar al Karma però jo ja n’havia tingut prou. En el trajecte de pujada, Rambles amunt fins arribar a la Plaça Catalunya, he pogut comprovar la quantitat de personatges que hi habiten. De pel·lícula. Finalment arriba el bus. Hi entro. També ho fa una noia que he conegut a la parada. Endevino pel seu accent que és argentina. Se’n sent tan orgullosa que gairebé s’ofèn quan li dic que l’altra opció en què pensava era que fos uruguaiana. Ve d’una festa d’aniversari. Hem xerrat durant tot el trajecte i m’he sentit molt a gust amb la conversa. Crec que he estat força digne tot i que portava tota la tarda bevent cervesa. M’ha dit que ella baixa a Sant Andreu. Estic per demanar-li el número de mòbil abans que ens acomiadem. No sé què fer. Ja em coneixeu, sóc un puto cagadubtes. Mentre m’acabo de decidir me’n recordo d’una de les millors cançons de Los Planetas, en particular, i del pop rock en castellà, en general. La Playa. Curiosament el títol de l’àlbum és: Una Semana En El Motor De Un Autobús.

El verano que estuviste en la playa, y yo estaba solo en casa sin saber lo que pasaba, tu no me llamaste ni una sola vez. Y me preguntaba que estarías haciendo, y me mataban los celos cada vez que alguno de estos me decía cualquier cosa sobre ti. Y me fui hasta la playa para ver lo que pasaba y te estuve persiguiendo comprobando si era cierto lo que todos me decían sobre ti. Un verano que fue una pesadilla, si me acuerdo, me duele todavía. Y pensaba en destrozarte todo el tiempo, hasta que te oí diciendo cuanto me echaste de menos y que no te habías podido despedir. Porqué nunca pasa nada, nada es como esperaba. Cada vez que intento hacerlo apareces justo en medio, y salta por los aires cuanto planeé. Intentando olvidarme cada día y acordándome el resto de mi vida. Un verano que fue una pesadilla, si me acuerdo me duele todavía, me duele todavía.

(ESCOLTA-LA)