Pàgines

dimarts, 13 de maig del 2008

SEGUNDO PREMIO. Los Planetas

La publicació del primer àlbum de Los Planetas, (Super 8, 1994) va suposar donar-li sentit i entitat a la incipient escena ‘indie’ estatal. Encara recordo la primera vegada que vaig sentir ‘Qué puedo hacer’; ja res no va tornar a ser el mateix. Després, vindria el segon treball, Pop. Segurament ha estat una mica infravalorat. No es poden despreciar temes com ara, David y Claudia’, ‘Jose y yo’, o ‘Himno generacional #83’. Però amb l’arribada del tercer disc, Una semana en el motor de un autobús, van assolir un nivell altíssim, desconegut fins aleshores. Va ser elegit pels crítics com el millor treball del 1998 i cançons com ‘La Playa’ o aquesta ‘Segundo premio’ ja són clàssics de la història recent del pop-rock en castellà.

Sentado esperando a que llames, rezando porque des una señal. Los días cada vez van mas despacio y solamente puedo esperar que vengas a explicar que todo ha terminado, que tengas que decir que no me quieres ver. Y es imposible que hayas olvidado lo que los dos podíamos hacer. Y si esto que ha pasado va a pasarnos otra vez, y si todo ha sido en vano, no tienes que volver.
Mirando las paredes de este cuarto, rezando porque vengas otra vez, y todo lo que habíamos hablado, es todo lo que vamos a perder. Si nunca quise ser el único a tu lado, si tuve miedo fue porque acabara así. Y todo el tiempo que he desperdiciado se puede ver de nuevo contra mi. Y si esto te hace daño, si te puedo hacer sufrir, ha servido para algo, al menos para mi.

(ESCOLTEU-LA)