Pàgines

dimarts, 15 d’abril del 2008

JUANITA. Gram Parsons

Gram Parsons, era el nom real d’Ingram Cecil Connor III. Va ser un músic dels Estats Units, membre de bandes com ara, International Submarine Band, els coneguts, The Byrds i The Flying Burrito Brothers. De vida curta però intensa (1946-1973) és especialment conegut per les seves gravacions en solitari en un estil que ell mateix va definir com "cosmic american music". Va sentar les bases per al desenvolupament del country rock als anys 70, i el country alternatiu als 90. Jo el vaig descubrir arran d’un disc de tribut impulsat per la que va ser la seva companya, Emmylou Harris. En aquest àlbum ella i Sheryl Crow cantaven juntes Juanita, un tema d’una evident sensibilitat. No l’he trobat a youtube. No obstant, si hi ha la versió original (The Flying Burrito Brothers). La cançó guanya cantada a dues veus tan maques com les de les Harris i Crow. Gram Parsons va morir el 19 de setembre de 1973 a Joshua Tree, California, a l’edat de 26 anys com a conseqüència d’una letal combinació de alcohol i morfina. Per cert, com anèctoda, dir que la meva guitarra es diu Juanita.


No affection, were the words that stuck on my mind, when she walked out on me for the very last time. Oh mamma, sweet mamma, can you tell me what to say? I don't know what I've done to be treated this way. In a cold dirty room that's where I found myself, with a bottle of wine and some pills off the shelf. Oh mamma, sweet mamma, can you tell me what to say. I don't know what I've done and I'm feeling so ashamed. Then an angel appeared, she was just 17. In a dirty old gown with a conscious so clean. Oh mamma sweet mamma can you tell me what to say. She's brought back the life that I once threw away. She's brought back the life that I once threw away

Sense afecte, eren les paraules que tenia clavades al cap quan ella em va deixar per últim cop. On mama, dolça mama, pots explicar-me que es pot dir? No sé què és el que he fet perquè em tractin d’aquesta manera. Dins d’una freda i bruta habitació, aquí va ser on m’hi vaig trobar, amb una ampolla de vi i algunes pastilles fora de l’embolcall. On mama, dolça mama, pots explicar-me que es pot dir? No sé què és el que he fet i em sento tan avergonyit. Aleshores va aparèixer un àngel. Ella només tenia disset anys. Duia un vell i brut vestit llarg amb la consciència ben neta. On mama, dolça mama, pots explicar-me que es pot dir? Ella m’ha tornat la vida que una vegada vaig dilapidar. Ella m’ha tornat la vida que una vegada vaig dilapidar.

(ESCOLTA-LA)