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dimecres, 22 de desembre del 2010

TU RECUERDO. Ricky Martin feat. La Mari (Chambao)

Una entrada escrita a quatre mans. Em van proposar penjar aquesta cançó. Jo, que ara estic ficat amb “Sessanta raconti”, de Dino Buzzati, trobo que un dels contes que l’integren, que tot just he acabat de llegir, “Inviti superflui”, encaixa força bé amb la cançó.

Vorrei anche andare con te d’estate in una valle solitaria, continuamente ridendo per le cose più simplici, ad esplorare i segreti dei boschi, delle strade bianche, di certe case abbandonate. Fermarci sul ponte di legno a guardare l’acqua che passa, ascoltare nei pali del telegrafo quella lunga storia senza fine che viene da un capo del mondo e chissà dove andrà mai. E strappare i fiori dei prati e qui, distesi sull’erba, nel silenzio del sole, contemplare gli abissi del cielo e le bianche nuvolette che passano e le cime delle montagne. Tu diresti “Che bello!”. Niente altro diresti perqué noi saremmo felici; avendo il nostro corpo perduto il peso degli anni, le anime divenute fresche, come se fossero nate allora.
(...)
Vorrei pure – lasciame dire – vorrei con te sottobraccio attraversare le grandi vie della città in un tramonto di novembre, quando il cielo è di puro cristallo. Quando i fantasmi della vita corrono sopra le cupole e sfiorano la gente nera, in fondo alla fossa delle strade, già colme di inquietudini. Quando memorie di età beate e nuovi presagi passano sopra la terra, lasciando dietro di sé una specie di musica. Con la candida superbia dei bambini guarderemo le facce degli altri, migliaia e migliaia, che a fiumi ci trascorrono accanto. Noi manderemo senza saperlo luce di gioia e tutti saran costretti a guardarci, no per invidia e malanimo; bensì sorridendo un poco, con sentimento di bontà, per via della sera que guaresce le debolezze dell’uomo.
(...)
Ma tu – adesso ci penso – sei troppo lontana, centinaia e centinaia di chilometri difficili a valicare. Tu sei dentro a una vita che ignoro, e gli altri uomini ti sono accanto, a cui probabilmente sorridi, come a me nei tempi passati. Ed è bastato poco tempo perché ti dimenticassi di me. Probabilmente non riesci più a ricordare il mio nome. Io sono ormai uscito da te, confuso fra le innumerevoli ombre. Eppure non so pensare che a te, e mi piace dirti queste cose.

(Dino Buzzati. Inviti superflui).

Quisiera también caminar contigo en verano por un valle solitario, riendo continuamente por las cosas más sencillas, explorar los secretos de los bosques, de las calles blancas, de ciertas casas abandonadas. Detenernos en el puente de madera para ver el agua que pasa, oír en los postes del telégrafo aquella larga historia sin fin que viene de un confín del mundo y quien sabe dónde llegará. Y cortar las flores de los prados y aquí, tendidos sobre la hierba, en el silencio del sol, contemplar los abismos del cielo y las blancas nubecillas que pasan y las cimas de las montañas. Tu dirías “¡Qué bonito!”. Ninguna otra cosa dirías porqué nosotros seríamos felices; nuestro cuerpo, habiendo perdido el peso de los años, las almas que se vuelven frescas, como si hubieran acabado de nacer.
(…)
Quisiera además – déjame decir – quisiera contigo del brazo atravesar les grandes avenidas de la ciudad en un atardecer de noviembre, cuando el cielo es puro cristal. Cuando los fantasmas de la vida corren sobre las cúpulas y rozan a la gente negra, en la parte inferior de las calles, ya colmados de inquietudes. Cuando recuerdos de edad antigua y nueva presagios pasan por encima del suelo, dejando tras de sí una especie de música. Con la cándida arrogancia de los niños miraríamos las caras de los demás, miles y miles, que a riadas nos pasan al lado. Mandaríamos, sin saberlo luces de alegría y todos estarían obligados a mirarnos, no por envidia o animosidad; sino sonriendo un poco, con sentimiento de bondad, por la calle de la noche que sana las debilidades del hombre.
(…)
Pero tú – ahora que pienso – estás demasiado lejos, centenares y centenares de kilómetros difíciles de franquear. Tú estás dentro de una vida que ignoro, y tienes junto a ti a otros hombres, a quienes probablemente sonríes, como a mí en los tiempos pasados. Y ha bastado poco tiempo para que de olvidaras de mi. Probablemente no conseguirás recordar mi nombre. Yo ya he salido de ti, confundido entre las innumerables sombras. A pesar de todo no sé pensar que a ti, y me gusta decirte estas cosas.

LLETRA
Tu recuerdo sigue aquí como un aguacero. Rompe fuerte sobre mí, pero a fuego lento. Quema y moja por igual y ya no se lo que pensar: si tu recuerdo me hace bien o me hace mal. Un beso gris, un beso blanco, todo depende del lugar. Que yo me fui, eso esta claro, pero tu recuerdo no se va. Siento tus labios en las noches de verano. Ahí están, cuidándome en mi soledad, pero a veces me quieren matar. Tu recuerdo sigue aquí como un aguacero. Rompe fuerte sobre mí pero a fuego lento. Quema y moja por igual y ya no se lo que pensar: si tu recuerdo me hace bien o me hace mal. A veces gris, a veces blanco, todo depende del lugar. Que tú te fuiste, de eso es pasado; yo sé que te tengo que olvidar. Pero yo le puse una velita a todos mis santos. Ahí está, pa' que pienses mucho en mí. No dejes de pensar en mí. Tu recuerdo sigue aquí como un aguacero. Rompe fuerte sobre mí, pero a fuego lento. Quema y moja por igual y ya no se lo que pensar: si tu recuerdo me hace bien o me hace mal. Piensa en mí. (He sentido tu y veneno al corazón). Te hace bien (que quema y moja, que viene y va). ¿Tu donde estas? (Atrapado entre los versos y el adiós). Tu recuerdo sigue aquí como un aguacero. Rompe fuerte sobre mí, pero a fuego lento. Quema y moja por igual y ya no se lo que pensar: si tu recuerdo me hace bien o me hace mal.
Tu recuerdo sigue aquí. Rompe fuerte sobre mí. Pero que rompe, rompe, el corazón. Quema y moja por igual. Se que te tengo que olvidar. Si tu recuerdo me hacia bien o me hacia mal

dimarts, 14 de desembre del 2010

DISCO 96. El Mundo de Wayne

Baixo, fitxo la sortida i em dirigeixo al carrer. M’esperen a la porta el sr. W, el senyor P i, procedents d’Almeria, la senyoreta A i la senyoreta C. Em diuen que els agradaria pasta per dinar. Proposo anar al Toscana, un restaurant italià on fan un menú per menys de 10 euros. No hem de caminar gaire des de la meva feina: Diputació entre Llúria i Bruch i ens hi plantem en 3 minuts.
El dinar resulta molt agradable. Mentre van servint els plats anem agafant confiança i parlem dels temes més diversos. També comentem que la relació qualitat –preu del lloc és força apreciable. Passa el temps i no ens adonem que ens hem quedat sols al menjador. Som els últims clients. Ens aixequem, paguem i sortim al carrer ben satisfets. Decidim anar cap a les Rambles. Però el senyor W, ens deixa. Ja havia fet plans per anar a la filmoteca on hi ha programat un cicle de no recordo quin director.
En arribar a la Plaça Catalunya, proposo aturar-nos un moment a l’Ateneu Barcelonès per fer un cafè. El senyor P ja hi ha estat algun cop però les senyoretes A i C, mai. Imagino que els agradarà aquell ambient un xic decadent que s’hi respira: el jardí romàntic, l’esplèndida biblioteca amb els frescos al sostre i, el bar on seuen uns quants falsos intel•lectuals; també ells podrien pensar-ho de mi. És una tarda freda i al bar de l’Ateneu hi ha un ambient càlid. Ve molt de gust seguir amb l’amena conversa mentre prenem uns cafès.
Cap a les 17.30 sortim. Sens acut que podem passar a fer una copa al Boades. Total, només hem de creuar les Rambles. Hi anem. Hi entrem. Seiem. La gent parla de manera alegre. Hi ha diversos grups. Dues noies per un costat que semblen franceses; quatre tios i una noia que xerren molt animadament (em sembla que acaben de sortir de la feina i celebren que és divendres); al costat del bany un altre grupet de senyors d’uns 55 anys; i, a la nostra esquerra, cinc o sis nois joves presumptament americans.
Les noies i jo demanem mojitos. El senyor P, un combinat del qual no recordo el nom. Ell encerta. Els nostres mojitos resulten força decebedors, tenint en compte la reputació del local. Anem a la barra i demanem al barman que ens hi posi una mica de sucre per tractar d’arreglar el desgavell. Ho fa i tornem als nostres seients. En el mateix instant, s’obre la porta i entra un noi ben paregut acompanyat d’una noia força maca. Em sembla que parlen alemany. Paro atenció en el rostre del noi. No està ni a tres metres. Em resulta conegut. No hi ha dubte. Es tracta del Daniel Brühl. Els ho dic als meus amics. No s’ho acaben de creure. Pensen que tinc una gran propensió a trobar pareguts raonables. No obstant, de seguida s’adonen que tinc raó. Em fa l’efecte que ningú més al Boades l’ha reconegut. En un moment donat, el Daniel i jo ens mirem. Se sap reconegut. Jo, que l’ultima cosa al món que vull és que se senti incòmode, nomes abasto a dir-li: “bones pelis, mestre”. Ell, es posa la mà dreta al pit i em contesta somrient amb veritable modèstia: “gràcies”. No el molesto més.
Nosaltres seguim amb la nostra conversa. Riem i riem i seguim rient. Decidim que ja és hora de deixar el Boades i dirigir-nos al bar Castella, al carrer Tallers, cantonada carrer Gravina. Ens aixequem i, quan ens disposem a sortir la vista del Daniel i la meva es tornen a creuar. Li dic: “salut”. Ell, fent el mateix gest de posar-se la mà al pit em respon: “salut”.
Tornem a estar al carrer. Ens abriguem. El sol ja ha marxat. El fred mossega una mica més que quan hem entrat. Caminem menys de cinc minuts i arribem al Castella. Canyes a un euro. És un perill real. Tot i que hem de baixar fins al paral•lel per buscar les entrades del Primavera Club, acabem per engrescar-nos amb la música heterogènia (per dir-ho d’una manera fina) que punxa el Fran, l’amo del local. Potser només hi hem anat un parell de vegades el senyor P i jo, però el tal Fran, ens tracta amb una familiaritat que qualsevol diria que prové d’anys de visites al seu bar. Les canyes van caient. Anem perdent la noció del temps. A partir d’aquí, començo a tenir buits de memòria, així que, millor no especular, al menys de moment.

LLETRA
No sé que hora es y es que voy tan ciego que no puedo estar ni sobre mis pies. La pared se transforma en una línea irregular no tiene final. Joder! qué bien! Me siento como el aire que roza mi piel. Vuelvo a enloquecer. Joder! que bien! Han puesto ese disco del 96 que suena tan bieeeeen. Por eso yo lo sigo bailando, sigo el impulso de la corriente. Por eso yo lo sigo bailando, nada prohibido todo pervierte. No quiero que se acabe esta noche, que me despierten y me recuerden que es lo que tengo, que es lo primero. Mi estado natural, pierdo el equilibrio; fijación mental. Me dejo llevar por la distracción, movimiento ambiguo a mi alrededor. Cambios de color. Joder! que bien! Mezclarse entre la gente, volver a caer en la estupidez. Joder! que bien! Han puesto ese disco del 96 que suena tan bieeeeen. Por eso yo lo sigo bailando, sigo el impulso de la corriente. Por eso yo lo sigo bailando, nada prohibido todo pervierte. No quiero que se acabe esta noche, que me despierten y me recuerden que es lo que tengo, que es lo primero.